نکاتی در مورد سفرهای هوایی

نکاتی درباره‌ سفرهای هوایی

موارد مهمی که لازم است برای سوار شدن به هواپیما رعایت شود، همراه داشتن کارت شناسایی معتبری  که اطلاعات آن، با اطلاعات مندرج در بلیط یکسان باشد.

ارائه شماره تماس خود در سیستم ثبت، یا به کانتر فروش، تا در صورت تغییرات احتمالی در برنامه‌ پرواز، اطلاعات مربوط به آن، از طریق شماره‌ تماس‌، به شما اطلاع داده شود.

در صورت گم کردن بلیط، مسافران باید در اولین فرصت به یک دفتر هواپیمایی مراجعه و اعلام مفقودی کنند.

ساعات پرواز را دقیقاً به خاطر بسپارید و زمان لازم برای رسیدن به فرودگاه را محاسبه کنید تا از پرواز جا نمانید. به خاطر داشته باشید که هیچ پروازی به خاطر دیر رسیدن مسافر به تاخیر نخواهد افتاد. مسافرانی که نتوانند در زمان تعیین شده در فرودگاه حاضر شوند، جای خود را در پرواز از دست می‌دهند و بلیط آنها، مشمول مقررات مربوط به تاخیر مسافران خواهد شد.

ارایه‌  بلیطی که اطلاعات آن اشتباه باشد، باعث بروز مشکل در فرودگاه خواهد شد و ممکن است از سوار شدن مسافر به هواپیما جلوگیری شود. بنابراین توصیه می‌کنیم بعد از دریافت بلیط، تمام اطلاعات آن از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ و ساعت حرکت، مبدا و مقصد را چک کنید.

کارت پرواز و برچسب باری که هنگام تحویل چمدان‌ها بر روی بلیط می‌چسبانند را تا زمان خروج از فرودگاهِ مقصد نگه دارید.

به منظور حفظ سلامت پرواز و البته امنیت خودتان، تحت هیچ شرایطی نباید بسته یا چمدان مسافر دیگری را به عنوان بار خود قبول کنید، چون مسئولیت محتوای بسته‌ها پس از تحویل با خودتان خواهد بود.

اگر بخواهید بلیط‌تان را کنسل کنید، باید با توجه به قوانین و مقررات کنسلی بلیط هواپیما، بلیط خود را از همان محلی که خریداری کرده‌اید، لغو کنید.

 

در طول پرواز

در طول پرواز به نکاتی که توسط مهماندارها گفته می‌شود، توجه داشته باشید و تنها در موارد ضروری از آن‌ها کمک بخواهید.

استفاده از عضلات بلع، از درد گوش‌ها هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما جلوگیری می‌کند؛ اگر از گوش درد هنگام تغییر ارتفاع رنج می‌برید، جویدن آدامس یا خوردن آب‌نبات و شکلات را به شما توصیه می‌کنیم.

روی صندلی خود صاف بنشینید، کف هر دو پا را روی سطح زمین بگذارید و ابتدا پنجه‌ها و بعد پاشنه‌های پاها را بالا بیاورید. این کار به گردش خون مرتب در بدن کمک می‌کند.

 

در حالت نشسته روی صندلی، زانوهای خود را به سمت سینه بالا و پایین ببرید، شانه‌های خود را بالا و پایین و همین‌طور به جلو و عقب حرکت دهید، سر خود را خم کنید و دوباره بالا ببرید. انجام این حرکات ساده، باعث آرامش شما می‌شوند.

 

ضعف و سرگیجه در هنگام پرواز، به‌خصوص پروازهای طولانی‌مدت، اتفاقی معمول است. برای جلوگیری از این اتفاق، باید آب زیاد نوشیده و از خوردن غذاهای سنگین خودداری کنید. برای بهتر شدن حال‌تان در این وضعیت هم می‌توانید یک نوشابه بنوشید و سر خود را روی میز جلوی صندلی تکیه بدهید.


خرید بلیط هواپیما

بدلیل گذشت 15 دقیقه از زمان آخرین بروز رسانی باید جستجوی خود را تکرار نمایید.


جستجوی جدید
×

راهنمای نصب اپلیکیشن iOS

English العربی

1. در مرورگر سافاری در نوار پایین همین صفحه این دکمه را فشار دهید :

2.در منو باز شده ردیف پایین را به سمت چپ بکشید (در iOS13 به سمت بالا بکشید) و این دکمه را فشار دهید :

3. در بالای صفحه این دکمه را فشار دهید :

4. پس از بستن مرورگر، آیکون اپلیکیشن به گوشی شما اضافه شده و آماده استفاده میباشد.

1.في أسفل متصفح Safari ، انقر فوق :

2.في القائمة المنبثقة ، اسحب الصف السفلي إلى اليسار (iOS13 اسحب إلى أعلى) واضغط على هذا الزر:

3. في الجزء العلوي من الشاشة ، اضغط على هذا الزر:

4. بعد إغلاق المتصفح ، أيقونة التطبيق على الهاتف لقد أضفت وجاهزة للاستخدام.

1. In the toolbar on the bottom of the Safari browser, click on :

2. Select the :

3. In the next step, in the top right corner, click on :

4. A shortcut of the app will appear on your home screen, and the app is ready to use.